IV WIELOBÓJ INFORMATYCZNY 2015

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
1 kwietnia 2015
Impreza zorganiozowana w Naszej szkole 1 kwietnia 2015 roku, z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem - w porównaniu z poprzednią edycją wystartowały 3 drużyny więcej. Niezmienna od lat pozostaje koncepcja imprezy. Od samego początku Wieloboju informatycznego  najważniejszą przesłanką do organizacji zabawy było przedstawienie zagadnień informatycznych na wesoło - w tym roku nawet termin Prima Aprilis nie był przypadkowy. Wielobój to coroczne święto i zabawa w ZSTE. W tym dniu uczniowie biorący udział w konkursie, nie mają zajęć - w zamian za to bawią się i rywalizują na różnych płaszczyznach informatyki.
Wielobój daje możliwość rywalizacji i integracji uczniom różnych kierunków, nie tylko informatycznych. Większość konkurencji polega na wykonywaniu zadań, które związane są z informatyką. Każde z 8 zadań daje możliwość uzyskania 10 pkt. Uczniowie programują i wyszukują dane z baz na czas, wykazują się znajomością języka angielskiego zawodowego. Wśród konkurencji, które wymagają sprawnego posługiwania się, nie tylko wiedzą informatyczną, ale i umiejętnościami manualnymi, w tym roku znalazły się: składanie komputera, zarabianie patch panela i wtyków sieciowych, kalambury na tabletach graficznych, rzut dyskiem twardym i oldschoolowa gra River Raid, znana szczególnie fanom ATARI.
 
Ponieważ wielobój jest zabawą zespołową, w której biorą udział uczniowie w 3.osobowych zespołach, niezwykle istotny jest dobór członków ekipy i śmiesznej nazwy dla drużyny: Dolary, 255.255.255.0, Morze wygramy, Joffrey zginie w Nawałnicy mieczy, Płonące Radeony, Q jak kura!, Trzej Muszkieterowie, Młode Wilki, STARE WILKI, AlterSoft, TP-LINKE 2D, SZWAGRY i Szop.Pro. Uczniowie dobierają się tak, aby w drużynie znaleźli się świetni programiści, sieciowy czy graficy, znawcy języka angielskiego i gracze, ale także uczniowie dysponujący siłą i tężyzna fizyczną, niezbędna do uzyskania dużej ilości punktów w konkurencji rzutów sprzętem komputerowym. Co roku staramy się urozmaicać zawodny i ciskać czym innym. W historii imprezy zdarzało nam się rzucać oprócz dysków twardych jeszcze drukarkami i komputerami. Od samego początku w konkurencjach związanych ze sprzętem pomaga nam firma Netland, której przez 4 lata trwania imprez zniszczyliśmy trochę sprzętu ;)
 
Corocznie najwięcej trudności sprawiają uczniom zadania z programowania i baz danych a także tworzenia sieci komputerowych. Najwięcej emocji, dostarcza finałowa konkurencja rzucania sprzętem komputerowym, która potrafi zamieszać w klasyfikacji końcowej. 
 
W tegorocznej IV edycji Wieloboju Informatycznego najlepsi okazali się uczniowie klasy 4B: Łukasz Adamski, Jakub Gierłowski i Miłosz Konczyński, których zespół o nazwie Dolary uzyskał największą ilość punktów. Na 2 pozycji uplasowała się drużyna klasy 3D o typowo sieciowej nazwie 255.255.255.0, w składzie: Kamil Ciekalski, Paweł Bora i Patryk Wojciechowski. Brąz uzyskali chłopaki z klasy 3E, którzy wybrali ostrożną nazwę "Morze wygramy"Krzysztof Przybylski, Jakub Szelągowski i Adam Bublicki. Wszyscy, którzy znaleźli się na podium dostali atrakcyjne nagrody, których wartość wynosiła blisko 1,5 tys. zł. W tym miejscu chcielibyśmy podziękować sponsorom, na których hojność możemy zawsze liczyć - Polskiemu Towarzystwu Informatycznemu Oddział Wielkopolski, Wydawnictwu Helion i kinom Helios i Cinema3D. Patronat medialny nad imprezą objął portal calisia.pl
 
Końcowa klasyfikacja:
1. Dolary (Łukasz Adamski, Jakub Gierłowski i Miłosz Konczyński) 4B - 64 pkt 
2. 255.255.255.0 (Kamil Ciekalski, Paweł Bora i Patryk Wojciechowski) 3D - 62 pkt 
3. Morze wygramy (Krzysztof Przybylski, Jakub Szelągowski i Adam Bublicki) 3E - 54 pkt 
4. Joffrey zginie w Nawałnicy mieczy (Dawid Gościński, Bartek Praselski i Kamil Smuglewicz) 3E - 53 pkt 
5. Płonące Radeony (Staszak Eryk, Sztandera Jakub i Wolf Adrian) 1D - 43 pkt 
6. Q jak kura! (Sebastian Frątczak, Tomasz Krawczyk i Łukasz Luterek) 4C - 40 pkt 
7. Trzej Muszkieterowie (Łukasz Magiera, Adrian Zacher i Paweł Matczak) 2C - 38 pkt 
8. STARE WILKI (Mikołaj Krymarys, Damian Podkocki i Marcin Woźniak) 2D - 37 pkt 
8. AlterSoft (Andrzej Kirijczuk i Mikołaj Jeziorny) 3D - 37 pkt 
9. TP-LINKE (Paweł Tomiec, Maciej Gromada i Mateusz Pilas) 2D - 34 pkt 
10. SZWAGRY (Bogumił Pecolt, Szymon Flas i Alan Gałęski) 3F - 21 pkt 
11. Szop.Pro  (Szymon Kliszewski, Piotr Wesołowski i Cezary Wieczorek) 1E - 19 pkt 
wycofali się z rozgrywek  - 12. Młode Wilki (Dawid Chabel, Cezary Mżywa i Kamil Molka) 2D 
 
Strona wydarzenia https://www.facebook.com/events/682488585196646
  
Organizatorzy konkursu: Joanna Ignasiak, Roman Kościelak, Sebastian Woźniak i Szymon Wilk

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie